• 01.jpg
  • 02.jpg
  • 03.jpg
  • 04.jpg
  • 8.jpg
  • 9.jpg



Полезная информация

Внимание!!! Начался набор слушателей на 2019-2020 год!

Уважаемые родители юных «англичан»!

Программа раннего обучения английскому языку детей 6-7 лет «Учимся, играя» - первая ступенька к дальнейшему обучению дошкольников и младших школьников английскому языку по любому из существующих учебников для начальной школы.

Ролевые игры, сказки, английские песни и стишки, дидактические игры создают на уроке комфортную психологическую атмосферу, настраивают детей на восприятие нового, побуждают их смело и свободно говорить на иностранном языке.

Чтобы наши юные «англичане» получили от занятий наибольшую пользу и удовольствие , пожалуйста, закрепляйте изученное в бытовых ситуациях. Просите детей говорить по английски дома, на кухне, на улице, в магазине-везде, где они смогут применить полученные знания.

Игровое начало всегда помогает преодолеть трудности, неизбежно возникающие в процессе обучения иностранному языку. Особенно необходимы игры на занятиях с маленькими детьми. В процессе игры новые слова и выражения усваиваются значительно быстрее, у ребенка формируется четкое представление о том, в какой именно ситуации произносится та или иная фраза.

Игра – это способ постижения нового языкового материала и способ контроля за его усвоением, а главное – проверенный способ сделать занятие разнообразным, интересным и неутомительным

Если эффективность обычного урока с дошкольником резко падает после 20 минут занятий, то игру на иностранном языке можно продолжать как минимум в два раза дольше.

Играя с ребенком, мы научим его азам общения на английском языке.

Желаем успехов Вам и Вашему ребенку.

Our  training  philosophy aloud

Speaking and listening skills

Questions and answers

The purpose of our work is to give pupils an opportunity to ask and respond to questions. The children  need guidance in asking their questions. Question and answer situations can be adapted to role play and can be used extensively in games. Real or imaginary situations are fairly easy devised by a tutor. Imaginary situations like asking a pet cat what it thinks about its home or asking a teapot how it likes being involved in tea – making can easily be devised. An element of play is important in all our lessons and the following are some of the many games help with questions and answer techniques.

-         Cartoon speech bubbles. Children have to decide what the cartoon characters are saying.

-         «Yes» or «No» questions. Children are to answer questions without saying «yes» or «no» questions in their replies. Some become very good at this it may be necessary to introduce a time limit.

-           Give me six. Write several interesting topics on the blackboard and pupils work in pairs to devise six questions one of the topics.

Working together

Children can work together in a number of ways. They can give personal views on particular subjects. Debates are also types of group activities. They may work together to produce a story or report for a newspaper or television news programme. We supply children practice in presenting an account of an event or activity from their point of view, describing an activity in which they took part or talking about something they like or dislike.

Listening and commenting

There are a number of strategies to help pupils listen to recordings.

-         Tell the children what they are going to hear and  what  to concentrate on.

-         Use a videotape with a short documentary,  nature programme, a  teaching movie for discussion.

-         Record  prose and poetry ask pupils to listen to these. A simple story is suitable for prose and a simple poem  would be suitable for poetry.

Reading  skills

Children  should practice reading aloud.  They need help with

-         The volume of their voices.

-         Speeding up a little when the action requires it.

-         Raising or lowering their voices to dramatise events or speech.

-         Creating mood, showing emotion.

-         The pitch of their voices.

-         Using a dictionary, a thesaurus and an encyclopaedia   gives the children skills that will  always be useful .

-         Encouraging them to predict how the story begins, develops and ends. Let them make up alternative endings.

-         Considering their personal views on material the children have read.

We are bombarded by so much information that an analytical approach is essential to distinguish fact from fiction, the possible from the highly unlikely.  Children should be able to analyze all  the material.

Writing  skills

 

Children should be told that written work for different purposes takes different forms. This includes letters, plans, instructions, messages, posters and stories. Imaginative writing is also most important and  in all cases planning is essential.

-         Proper use of punctuation.

-         Knowing how to use the structures of English properly.

-         Proper use of organizational devices.

-         Using standard and non – standard English properly.

-         Ability to assemble ideas on paper and in discussion.